Korporacyjny komunikator: OpenFire+Spark.

Udostępnione w Active Directory , Debian , GNU\Linux , Microsoft 0 komentarzy

Dzisiaj pokażę wam jak w 10 krokach zainstalować oraz skonfigurować serwer OpenFire, tak aby uwierzytelniał użytkowników za pośrednictwem LDAP\’a.

Pobieramy interesującą nas wersję instalatora ( Windows, Unix, Mac )  ze strony producenta.  Instalacje serwera OpenFire nie jest trudnym zadaniem – zakładam, że wszystko przebiegło pomyślnie i pod adresem http:\\ip_servera:9090, czeka na was kreator instalatora 🙂 W przypadku systemów z rodziny Windows  z włączoną zaporą pamiętajcie o odblokowaniu portu 9090 ( konsola do zarządzania ) oraz 5222 ( xmpp ).

Wstępna konfiguracja  step by step:

Testowa konfiguracja:

Nazwa domeny: dgm.local

Nazwa kontrolera domeny: zie-srv-pdc

Konto administratora: administrator@dgm

OU grup użytkowników: dgm.local/Zielonki/

Krok 1:

Wybieramy język instalacji – Polski

Krok 2:

Domena – nazwa kontrolera domeny, Port konsoli – zostawiamy domyślne.

Krok 3:

Ustawienia bazy danych – Wbudowana baza danych ( najszybsze rozwiązanie ). W przypadku wyboru Standardowe połączenia z bazą danych, należy podać parametry dostępu oraz nazwę hosta, na którym jest uruchomiona baza dancych.

Krok 4:

Profile Settings – Directory Server ( LDAP )

Krok 5:

Profile Settings: Connection Settings:

Server Type: Active Directory

Host: zie-srv-pdc

Base DN: dc=dgm, dc=local

Administrator DN: administrator@dgm

Password: Tutaj wpisujemy hasełko admina 😉

Testujemy wprowadzone dane, jeżeli wszystko będzie ok to otrzymamy komunikat \”Status: Success!\”

Krok 6:

Profile Settings: User Mapping:

W najprostszej konfiguracji zostawiamy wszystko tak jak jest.

Krok 7:

Profile Settings: GroupMapping:

Interesują mnie wszystkie grupy, które w nazwie mają słowo Zielonki

Group filter: (&(objectClass=group)(cn=Zielonki*))

Po kliknieciu Test Settings powinny pokazać się grupy, które spełniają nasze wymagania.

Krok 8:

Jeżeli wszystko udało się poprawnie skonfigurować to będziemy mogli zalogować się do konsoli administracyjnej, przy użyciu konta administrator.

Krok 9:

Po zalogowaniu, wita nas piękna strona główna, z której przemieszczamy się szybko do zakładki Użytkownicy/Grupy, a następnie przechodzimy do Ustawień Grup. W naszym przypadku mamy 3 grupy, które nas interesują ( Zielonki_Administracja, Zielonki_Telemarketer, Zielonki_Reszta). Listę każdej z tych grup musimy udostępnić dla wszystkich użytkowników, dlatego po kliknięcie w nazwę grupy wybieramy:

Enable contact group sharing, oraz:

Zaznaczamy: Share group with additional users i wybieramy \”All Users\”

Czynność wykonujemy dla każdej grupy, którą chcemy mieć w u wszystkich na Liście kontaktów by default 😉

Krok 10 – Ostatni:

Instalujemy klienta jabbera – np. Spark, łaczymy się do serwera podając nazwę użytkownika, hasło oraz adres serwera. Po zalogowaniu będziemy można zobaczyć efekt naszej pracy, czyli działający komunikator z pre-definiowaną listą kontaktową dla każdego użytkownika.

Spolszczenie do komunikatora Spark:

Plik ze spolszczeniem spark.jar, trzeba podmienić za \\Program Files\\Spark\\lib\\spark.jar – uruchomić ponownie komunikatora, wybrać język polski i po kolejnym uruchomieniu programu można cieszyć się spolszczoną wersję Sparka 😉

Autorem spolszczenia jest Pan Jacek Piechnik

Podsumowanie:

W dzisiejszym wpisie przedstawiłem podstawową konfigurację firmowego komunikatora, które zastępuje komercyjne rozwiązania takie jak Office Communication Server.

Zalety korporacyjnego komunikatora:

– swobodna komunikacja w czasie rzeczywistym

– swobodna wymiana plików, bez konieczności używania poczty, serwera plików, ftp itd…

– prosta konfiguracja i administracja

– blokada komunikacji z serwerami zewnętrznymi

W razie problemów z instalacją bądź konfiguracją zachęcamy do komentowania – postaramy się pomóc 🙂

Napisany przez Jarosław Prochal   @   13 listopada 2009 0 komentarzy
Tagi : , ,

0 Komentarzy

Brak komentarzy. Bądź pierwszy!
Zostaw komentarz

Poprzedni wpis
«
Następny wpis
»